Ad Code

Διαγώνισμα
Γλώσσα - Στ΄ Δημοτικού
Ενότητα 1: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα
1.       Κάνω τις  χρονικές αντικαταστάσεις.
Ενεστώτας

Παρακείμενος

Υπερσυντέλικος

Συντ. Μέλλοντας

2.       Βάζω τα ρήματα της παρένθεσης στον σωστό χρόνο.
Παλιότερα οι άνθρωποι ________________________ (μεταφέρω) τα  πράγματα τους πάνω στα ζώα. Στη συνέχεια, όταν ____________________ (εφευρίσκω) ο τροχός, _______________________ (χρησιμοποιούμαι) άμαξες  και αργότερα τα αυτοκίνητα. Έπειτα, καθώς _________________________ (εξελίσσομαι) η τεχνολογία, _______________________ (εμφανίζομαι) τα πλοία και τα αεροπλάνα, τα οποία _______________________ (διευκολύνω) ακόμα περισσότερο  τις μεταφορές. Σήμερα, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ______________________ (χρησιμοποιούμαι) όλο και περισσότερο τα μέσα μεταφοράς, για να __________________ (μεταφέρω) τις παραγγελίες άμεσα στο σπίτι μας. Στο μέλλον, ειδικά αεροσκάφη (drone) ______________________ (διανέμω) τα πακέτα που έχουμε παραγγείλει στην πόρτα μας μέσα σε λίγα λεπτά. Ήδη  αυτό ____________________ (εφαρμόζομαι)  στην Αυστραλία!

3.       Υπογραμμίζω τα ρήματα και τα τοποθετώ στη σωστή στήλη με βάση τη χρονική τους βαθμίδα.
Χθες ανακοινώθηκε ότι ο Δήμος ανέβαλε την πολιτιστική εκδήλωση που είχε προγραμματιστεί λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Αναμένουμε με ανυπομονησία πότε θα ανακοινωθεί ότι θα πραγματοποιηθεί. Ο Δήμος θα ανακοινώσει τη νέα ημερομηνία που έχει αποφασίσει.  Είμαστε σε αναμονή!
Παρελθόν
Παρόν
Μέλλον

4.       Μεταφέρω τα ρήματα από το παρελθόν στο παρόν.
Πέρυσι το καλοκαίρι πήγα διακοπές στο νησί, όπου ζει η γιαγιά μου. Εκεί συνάντησα τον σκύλο, που είχε υιοθετήσει. Περάσαμε πολύ χρόνο μαζί παίζοντας στην αυλή. Όμως τις περισσότερες ώρες της ημέρας βρισκόμουν στη θάλασσα με την ξαδέλφη μου. Κολυμπούσαμε και φτιάχναμε κάστρα στην άμμο.
Κάθε καλοκαίρι ___________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.       Σχηματίζω επίθετα από τις λέξεις της παρένθεσης και συμπληρώνω τα κενά με τον κατάλληλο τύπο.
Η ______________________ (αεροπόρος) εταιρεία αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα.
Το ____________________ (επιβάτης) πλοίο έφθασε στο λιμάνι.
Χρησιμοποιώ τα ______________________ (μεταφορά) μέσα, γιατί έχω ______________________ (οικολόγος) συνείδηση.
Τους _____________________ (καλοκαίρι) μήνες οι διακοπές σε δημοφιλή __________________ (τουρισμός) νησιά δεν αποτελούν μια ____________________ (οικονομία)  επιλογή.
Οι ___________________ (φύση) καταστροφές οφείλονται στον ____________________ (άνθρωπος) παράγοντα.
6.       Στο παρακάτω κείμενο βρίσκω τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς που εκφράζουν χρόνο και τους βάζω στην κατάλληλη στήλη.
Φέτος το καλοκαίρι επισκέφθηκα με τους γονείς μου τη Ρόδο. Μόλις φθάσαμε στο νησί, αφήσαμε τις βαλίτσες μας στο ξενοδοχείο. Μετά πήγαμε στη θάλασσα και κολυμπήσαμε. Το μεσημέρι φάγαμε σε μια ταβέρνα. Έπειτα, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, για να ξεκουραστούμε. Το απόγευμα κάναμε μια βόλτα στην παλιά πόλη του νησιού και καθίσαμε σε μια καφετέρια, όπου δοκίμασα ένα φανταστικό παγωτό. Όταν νύσταξα, γυρίσαμε στα δωμάτιά μας, για να κοιμηθούμε.
Επιρρήματα
Ουσιαστικά
Προτάσεις

7.       Διορθώνω τα ορθογραφικά λάθη.
Η συμαθητριά μου, η Άνα με κάλεσε στο πάρτι για τα γενέθλιά της αδελφής της, η οποία θα γίνει ενιά ετών. Πήρα και διάβασα  την πρόσκληση, που την είχε γράψει η μητέρα τους, η οποία κάνει πολύ ωραία γράματα. Το πάρτι θα είναι το Σάβατο και ανυπομονώ να πάω.