Ad Code

Γλώσσα Στ' Δημοτικού Ασκήσεις Ενότητα 2 Αριθμητικά επίθετα

Ασκήσεις
Γλώσσα – Στ΄ Δημοτικού
Ενότητα 2: Κατοικία
Αριθμητικά επίθετα
1.       Υπογραμμίζω τα αριθμητικά επίθετα και γράφω στην παρένθεση το είδος τους (απόλυτα, τακτικά, πολλαπλασιαστικά, αναλογικά).
 Η γιαγιά μου αγόρασε έξι κιλά πορτοκάλια. (_____________________)
Τον χειμώνα χρειάζομαι ένα διπλό πάπλωμα. (_____________________)
Το χωράφι του παππού μου είναι τετραπλάσιο από αυτό του θείου μου. (_____________________)
Στους αγώνες ο συμμαθητής μου βγήκε πρώτος. (_____________________)
Η μητέρα μου αγόρασε δώδεκα αυγά. (_____________________)

2.       Συμπληρώνω τα κενά βάζοντας τα αριθμητικά στον κατάλληλο τύπο.
Ο μικρός μου αδελφός ζυγίζει ____________________ (19) κιλά.
Στον διαγωνισμό ζωγραφικής η ξαδέλφη μου βγήκε ___________________ (11).
Το τραπέζι έσπασε, γιατί είχαν τοποθετήσει πάνω του ________________ (3) βάρος από αυτό που αντέχει.
Ο  πατέρας μου κάθε πρωί πίνει έναν ______________ (2) ελληνικό καφέ.
Σήμερα ήμουν _____________ (1) στη σειρά στο κυλικείο, αλλά ο φίλος μου καθυστέρησε και ήταν ___________________ (9).
Στη φάρμα υπάρχουν ________________________________ (351) πρόβατα.
Η τιμή του καινούριου μου ποδήλατου είναι ____________________ (4) από  την τιμή του πρώτου μου ποδηλάτου.
Το αυτοκίνητο κοστίζει ________________________ (21) χιλιάδες ευρώ.

3.       Υπογραμμίζω στις προτάσεις τα αριθμητικά επίθετα, τοποθετώ κάθε φορά το καθένα στη σωστή στήλη και συμπληρώνω τα υπόλοιπα κενά της γραμμής.
Η οικογένειά μου αποτελείται από πέντε μέλη.
Η πολυκατοικία έχει τέσσερις ορόφους.
Οι γονείς μου κοιμούνται σε διπλό κρεβάτι.
Η  σχολική μου τσάντα είναι η τριπλάσια από την τσάντα  της μικρής μου αδελφής.

Απόλυτα
Τακτικά
Πολλαπλασιαστικά
Αναλογικά

















4.       Συμπληρώνω τα κενά με τον σωστό τύπο των αριθμητικών ουσιαστικών.
Τα παιδιά σχημάτισαν _______________ (2) και κατευθύνονται προς το λεωφορείο.
Η μητέρα μου είπε να αγοράσει καμιά _______________________ (20) αυγά.
Στο διαγώνισμα  ο αδελφός μου πήρε __________________ (1), γιατί είχε ξεχάσει να διαβάσει.
Η καλύτερη _____________________ (11) εκπροσωπεί  το σχολείο μας στους αγώνες ποδοσφαίρου.
Χρειάζομαι καμιά _______________________ (10) κ
Close Menu