Μαθηματικά – Στ΄
Δημοτικού
Θεματική Ενότητα 1:
2. Δεκαδικοί αριθμοί
Ασκήσεις & Προβλήματα
1. Γράφω με δεκαδικό αριθμό τα παρακάτω:
οκτώ δέκατα →
________ ενενήντα
ένα εκατοστά → _______
πέντε εκατοστά →
________ επτά
χιλιοστά →
_______
τριάντα τέσσερα χιλιοστά →
________ πεντακόσια δύο
χιλιοστά →
_______
ένα κόμμα είκοσι έξι →
________ εβδομήντα
τέσσερα κόμμα τρία → _____
2. Γράφω την αξία του ψηφίου 5 στους παρακάτω
αριθμούς:
5,98 → ________________________ 8,05 →
________________________
58,14 → ________________________ 503,7 → ________________________
23,50 → ________________________ 0,215 → ________________________
3. Γράφω τους παρακάτω αριθμούς καταργώντας το
μηδέν εκεί που δεν επηρεάζει την αξία του αριθμού.
2,50 τόνοι → ________________________ 20,30 € → _______________________
302,040 κιλά → ________________________ 020,57 μέτρα → ___________________
03,050 χιλιόμετρα →
____________________ 0,090 μέτρα →
____________________
4. Τοποθετώ τα γράμματα στη σωστή θέση πάνω
στην αριθμογραμμή με βάση τον αριθμό στον οποίο αντιστοιχούν.
Α:
0,8
Β: 1,5
Γ: 3,1
Δ: 4,9
Ε: 5,7 ΣΤ:6,2
5. Η Σοφία θέλησε να μετρήσει το ύψος της. Δεν
είχε όμως μέτρο, παρά μόνο έναν χάρακα 25 εκατοστών. Αποτύπωσε το ύψος της στον
τοίχο και το μέτρησε με τον χάρακα. Το ύψος της ήταν 6 χάρακες και 4 εκατοστά.
Πόσο είναι το ύψος της, αν το εκφράσουμε με δεκαδικό αριθμό;
Απάντηση:
_____________________________________________________________